الأحد، 21 أكتوبر 2018

قابلت الحب . بقلم المبدع // محمد موسى

قابلت الحب
--------------
قابلت حبا نادرا 
لوجود ظننته مفقود 
رايتنى به موعود 
عازفا ع العود 
لحنا للخلود 
عينها كرم وجود 
فاقت كل الحدود 
تخطيت السدود 
كسرت القيود 
ضغطت على الزناد 
اتانى دقي بالميعاد 
عشت حبا ووداد 
ومهما كان البعاد 
سنلتقي على الجياد 
ونسمع التنهيد 
من قلب فريد 
اختارته حبي الوحيد 
اسكنته قلبي 
به فرحا سعيد 
ينتظر الوعد والموعود 
هامسا على الخدود 
حب جديد حب مجيد 
لفراقه اعلنت الحداد 
وارتديت ثوب السواد 
وعندما اره العشق 
هو ولاسواه 
من نظرة ماابهاه 
اقولها واعلنها 
ان القلب هواه 
ولايمل رؤياه 
ياقلبي زاد وزوادى 
القي حبيبي وبسمته 
واسمع حكايته وقصته 
ولما تسيل دمعته 
بحس قلبي برمته 
ونسمع سواء دقته 
بتقول وتقول احبك 
على طووول 
ياقدرى انتِ
انا الفاعل 
وانتى المفعول 
منايه ليكى بيوم انول 
انتِ البر الاصيل 
وعندى دليل 
انا قلبي ليكِ بيميل 
ياحبي الجميييييييييل 
نفسي بنهر النيل 
ياويلي ياويلي 
من حبك بقول 
ملكك انا انا انا 
على طووووول
الشاعر محمد موسى

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏نص‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق