الجمعة، 23 نوفمبر 2018

ياخراشــــــي . بقلم المبدع // محمد توفيق

ياخراشــــــي

--------------------.

ياخراشي على سحر جمالك

في سكوتك أو حتى كلامك

معرفش اذاي أنا حبيتك

واذاي القلب بقى خدامك

ياخراشي على سحر جمالك

--------------.

كل البنات بيغيروا مني

على حبك ديماً حسدني

ايه يعني لو تنسا العالم

صدقني انا أهو بقيالك

ياخراشي على سحر جمالك

--------------.

في عيونك سحر وهيام

ولا يقوى عليه أنس ولا جان

أنا توهت في حبك تواهان

الحقني لأموت اُدامك

ياخراشي على سحر جمالك

-------------.

فيك قوة بتهد جبال

وبتوعد بكل آمال

وعيونك ما ليها مثال

أنا حبك ومهما كان

بروحي أنا أهو جيالك

ياخراشي على سحر جمالك

-------------.

اوعدني بحبك على طول

وتخلصلىّ ذي ما بتقول

وان خنت عهدي راح أقول

راح يرجع تاني مذلول

ويقولليّ وبوِش خجول

سامحيني وأنا المسئول

واسامحك تاني واقولك

ده قلبي هو اللي ندالك

ياخراشي على سحر جمالك

-------------.

شعر/ محمد توفيق

مصر- بورسعيد

ربما تحتوي الصورة على: ‏شخص واحد‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق