الخميس، 19 يوليو 2018

«انا احب بلدي» بقلم المبدع // جابرعبدالقادر

«المهم حبك عايش في قلبي»
«بقلم جابرعبدالقادر»
«انا احب بلدي»
================================== انا ابن البلد من الفقراء واحب اكون عند حسن ظن الفقيروالغلبان علشان انا منهم وابويه منهم انا لم افكر ان اكون زعيم ولا رئيس كنت شايف العدوان في كل حته والكل عاوز ياخد قطعه من بلدي وانا واخواتي واهلي بلدي واقفين لا نعرف نعمل ايه لكن جاء الوقت نقول ندافع عن بلدنا ضد ايه مستعمر او عدوان من بره او من جوه البلد مهم يكون مين الجبناء من اهل
البلد مع الاستعمار ضد البلدكل واحد اهم حاجه عنده يخطف قطعه من بلدي الغالي هو العدو عاوز ايه غير البلد كان بيروح لكل البلاد التي تقدرتسعادهم في طرب الوطن الكبير ونحن شايفين علشان كان معظم زعماء العروبه مشغولين وكل واحد يقول ليس في الوطن غيري انا لكن اليوم طرب هنا وطرب هناك خايف علي وطني الكبير اقول لكل الشعوب العربيه يكونوه ايد واحده ضد اي عدو وايه مسؤل في بلدك الذي يعمل لصالح البلد يكون رئيسي واكون له مطيع حين يغدر با اهلي بلدي نكون سلاح ضده وضدالذي يكون معه الشعب هو سلاح الحريه ونفس الوقت سلاح الدمار انا مع اخويه في فلسطين واخويه في العراق واخويه في سوريه واخويه في تونس واكون شهيدضد اي عدو في بلاد العروبه سلاحي ضد عدوي وعيوني علي ارضي لو اموت فيهاشهيد اكون اكتر من واحد علشان يكون معي الله القوي الذي قال شهداء الوطن احياءلكن لم تشوفهم علشان هم الملائكه
بعدذلك جميع الدول العربيه تحارب الاستعمار الجبان الأمريكي الاسرائيلي وبعد الدول التي تساعدهم علي قتل الشعب العربي المسلم والعالم
==================================
«بقلم جابرعبدالقادر»
==================================
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏جلوس‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق